Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

مناطق آلوده به ملخ در فارس پایش می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به لزوم آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی، گفت: پایش مناطق آلوده و تخم ریزی شده در دستور کار قرار دارد.

مناطق آلوده به ملخ در فارس پایش می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس،محمد مهدی قاسمی در "نشست ستاد گیاه پزشکی این استان" تصریح کرد: سال گذشته با همکاری مردم مبارزه رضایت بخشی با ملخ صورت گرفت از این رو چهارچوب فلوچارت اجرایی قبل دنبال می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مطالبات مبارزه با ملخ همچنان تامین نشده، افزود: به منظور مدیریت بحران این آفت در سال جاری تعیین تکلیف این مطالبات ضروری است.

 قاسمی گفت: کمیته بحران در 14 شهرستانی که سال گذشته به ملخ آلوده بود به ریاست فرماندار تشکیل و با بررسی امکانات موجود، نیازهای هر شهرستان به ستاد بحران ارائه شود.

 وی با اشاره به احتمال حمله ملخ به سایر نقاط استان، ابراز کرد: اقدامات، تجارب و آموزه های موفق سال گذشته در زمینه مبارزه با ملخ، باید به صورت فراگیر به همه نقاط استان منتقل شود.

 قاسمی برنامه ریزی دقیق و همکاری سایر دستگاه های اجرایی به منظور مبارزه جدی با حمله ملخ صحرایی را ضروری دانست و افزود: در صورت طغیان آفت به طور مشخص در هر پهنه یک دستگاه اجرایی به عنوان معین در کنار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از استاندار، فرمانداران، خانواده جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی، تشکل ها، بهره برداران و اصحاب رسانه که سال گذشته با نهایت همکاری در مبارزه موفق با آفت ملخ نقش داشتند، تشکر کرد.

ستاد گیاه پزشکی استان فارس، با حضور رحیم آزادی مدیر کل بحران استانداری با موضوع برنامه ریزی مبارزه با حمله ملخ تشکیل جلسه داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید