Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

خرمای تولیدی ایران ساماندهی شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرما بخشی از سرمایه ملی ما است، گفت: ارقام متنوعی از این محصول در ایران تولید می شود که با توجه به امکان دسترسی به بازارهای مختلف و شرایط اقتصادمقاومتی خرمای تولیدی باید ساماندهی شود.

خرمای تولیدی ایران ساماندهی شود

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس و در حاشیه بازید از دومین نمایشگاه بین المللی خرما در شیراز با اشاره به اینکه کیفیت پایین بسته بندی باعث کاهش قیمت خرمای ایران در بازار جهانی شده است، افزود: فرآوری و بسته بندی مناسب، دسترسی به بازار جهانی، سودآوری و اشتغال زایی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه 15 کشور در همسایگی ایران قرار دارد که در سنوات اخیر 1300 میلیارد دلار واردات داشتند، تصریح کرد: سهم ایران از واردات کشورهای همسایه بسیار ناچیز است از این رو تجار ایرانی باید بازارهای همسایه را شناسایی و به این بازارها ورود کنند و بازارهای صادراتی را برای بلند مدت حفظ شود.

قیمت خرید تضمینی گندم 2200 تومان است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این کمیسیون تلاش زیادی به منظور افزایش قیمت گندم به  مبلغ  2500 تومان انجام داد اما در نهایت قیمت خرید تضمینی گندم 2200 تومان تمام شد.

اکبری افزود: این قیمت مشروط به تحویل نهاده ها با ارز 4200 تومان است و اگر نهاده ها با ارز نیمایی و یا ارزهای دیگر خریداری شد، دولت هم باید قیمت گندم را به همین ترتیب افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به سنوات قبل قیمت گندم زودتر اعلام شد، گفت: به منظور مدیریت کشت توسط تولید کننده به تعیین و اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات باید با اولویت توجه شود.

تولید کلزا نیاز کشور ما است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرف دو سال اخیر توسعه کشت کلزا رشد خوبی داشته، یادآور شد: با توجه به نیاز 80 تا 90درصدی کشور به روغن وارداتی، به تولید کلزا نیاز داریم.

اکبری تاکید کرد: دولت از کشت این دانه روغنی حمایت می کند و خرید تضمینی این محصول را در اولویت قرار داده و امید است کشاورزان بتوانند اهمیت این محصول را درک کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید