Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار فارس اعلام کرد:

توسعه گلخانه‌ها ملاک ارزیابی فرمانداران خواهد بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: سطح عملیاتی شده توسعه گلخانه ها در شهرستان های استان فارس به صورت هفتگی بررسی می شود و ملاک ارزیابی فرمانداران تحقق این مهم است.

توسعه گلخانه‌ها ملاک ارزیابی فرمانداران خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یداله رحمانی در نهمین نشست ستاد ویژه توسعه تولید در محیط های کنترل شده این استان، گفت: 30 هکتار توسعه گلخانه، یک صد هکتار توسعه سایبان، یک روستا و یک شهرک گلخانه ای از تعهدات فرماندار شهرستان فراشبند منظور شده که باید تا پایان سال محقق شود.

وی تعهدات فرماندار شهرستان فیروزآباد تا پایان سال جاری را 25 هکتار گلخانه 80 هکتار سایبان، یک روستا و یک شهرک گلخانه ای اعلام کرد.

رحمانی در ادامه گفت: در شهرستان سروستان ایجاد 30 هکتار گلخانه ، یک صد هکتار سایبان، یک روستا و یک شهرک گلخانه ای در دستور کار قراردارد که  فرماندار این شهرستان باید تا پایان سال با برنامه ریزی این برنامه را عملیاتی کند.

این مقام مسئول از تعهدات بخشدار ویژه سرچهان در ارتباط با نهضت گلخانه نیز سخن گفت و افزود: در این مرکز ایجاد 12 هکتار گلخانه و ده هکتار سایبان در دستور کار قرار دارد.

صرفه جویی 90 درصدی آب با کشت در گلخانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به صرفه جویی بیش از 90 درصدی آب در کشت های گلخانه ای گفت: کشت سبزی و صیفی در فضای باز نیاز به 840 میلیون مترمکعب آب دارد که با انتقال آن به فضای بسته این عدد به 71 میلیون مترمکعب کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس،محمد مهدی قاسمی در نهمین نشست ستاد ویژه توسعه تولید در محیط های کنترل شده این استان، تصریح کرد: تحقق کشت های گلخانه ای انقلاب بزرگی در کاهش مصرف آب در این استان فارس خواهد بود از این رو سامان دهی تولید محصولات گلخانه ای با انتقال 80 هزار  هکتار سبزی و صیفی در فضای باز به 7000 هکتار گلخانه در فضای بسته در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و نیز تشعشع خورشید در شهرستان فراشبند این شهرستان مستعدترین منطقه در استان فارس برای توسعه کشت گلخانه ها است.

وی؛ مهم ترین و بهترین روش برای ترویج کشت گلخانه ای در شهرستان فراشبند را ترغیب کردن کشاورزان و بازدید آنان  از روستاهای گلخانه ای مانند شهرستان کوار دانست.

نهمین نشست ستاد ویژه توسعه تولید در محیط های کنترل شده استان فارس در سال جاری به ریاست یداله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و به دبیری محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تعدادی از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، سروستان، مرکز ویژه سرچهان در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید