Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی فارس اعلام کرد:

آغاز طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل

مدیر کل دامپزشکی استان فارس از آغاز طرح سراسری واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در این استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد.

آغاز طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یعقوب مهندس گفت: پیش بینی می شود در این طرح حدود یک میلیون و 300 هزار قطعه انواع پرنده روستایی در استان فارس علیه این بیماری واکسینه و ایمن شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح ایمنی طیور روستایی در مقابله با بیماری نیوکاسل و جلوگیری از انتقال ویروس این بیماری از طیور روستایی به واحدهای صنعتی طیور دانست.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس از روستاییان خواست که در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

مهندس با بیان اینکه نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی بسیار واگیر و حاد با تلفات بالا در پرندگان است که درمان قطعی ندارد، افزود: تنها راه مقابله با آن، کنترل و پیشگیری از طریق واکسیناسیون و رعایت دقیق اصول امنیت زیستی در محل های پرورش است.

درگیری دستگاه تنفس، دستگاه گوارش و سیستم عصبی، شامل بی‌اشتهایی، کاهش مصرف دانه و تولید تخم مرغ، پیچش گردن، ریزش ترشحات از چشم و بینی و عطسه از مهم‌ترین نشانه‌های قابل مشاهده در طیور مبتلا به نیوکاسل است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید