Iranian Agriculture News Agency

دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز برگزار می شود

دومین نمایشگاه بین المللی خرما و تولید، فرآوری و صنایع وابسته از بیست و سوم مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز آغاز به کار خواهد کرد.

دومین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در شیراز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان این مطلب گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی انواع محصول خرما و صنایع وابسته به آن و ظرفیت‌های موجود در کشور و بالطبع استان پهناور فارس در این زمینه برگزار می‌شود.

علیرضا واحدی پور  خاطرنشان کرد: در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و  نامگذاری سال جاری توسط ایشان که رونق تولید، هست، برگزاری این چنین نمایشگاه ها از جمله راه کارهای مهم محسوب شده و حمایت از فعالان داخلی به ویژه تولید کنندگان محصولات مختلف خرما و صنایع مرتبط به آن مهمترین رویکرد برگزاری این نمایشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان فارس در عرصه تولید خرما از جمله دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب و ژنوتیپ های برتر برای تولید انواع واریته های تر،نیمه خشک ،خشک اظهار کرد: سطح زیر کشت نخلستان های این استان سی هزار هکتار است که در سیزده شهرستان مستعد وجود دارند و سالیانه صد و هشتاد هزار تن محصول از آن ها  تولید می شود و سعی شده از همه ظرفیت‌ها برای رونق بخشیدن به صنایع مرتبط با خرما استفاده شود و البته جای سرمایه گذاری زیادی  هم وجود دارد.

رئیس روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس افزود: 85 شرکت کننده و در واقع فعالان حوزه های تولید، فرآوری و صادرات خرما از استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان، تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد در فضایی بالغ بر 6 هزار متر مربع ، در سالن حافظ حضور دارند و در 220 غرفه به عرضه توانمندی ها، دست آوردها و محصولات خود خواهند پرداخت ضمن این که هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، هند، عمان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و تونس در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و رایزنان و دبیران میزهای اقتصادی کشورهای پاکستان، اندونزی و روسیه نیز از این نمایشگاه بهره مند خواهند شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در حاشیه برگزاری  این نمایشگاه شرکت مجری ، با همکاری  سازمان جهادکشاورزی استان فارس و اتاق بازرگانی شیراز چند  نشست‌ علمی و آموزشی در زمینه باغبانی، صادرات، مدیریت محصول، فرآوری، توسعه اقتصادی را در محل اتاق بازرگانی استان فارس در شیراز برگزار می نماید.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه که به مدت 4 روز و تا 26 مهرماه، از ساعت 16 تا 22 برگزار خواهد شد همچون سال گذشته کارشناسان باغبانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در غرفه این سازمان پاسخگوی سوالات بازدید کنندگان محترم می باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید