Iranian Agriculture News Agency

دستگیری قاچاقچیان درختان "بید" خودرو در شهرستان رستم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم گفت: باند سه نفره قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی بید خودرو در این شهرستان با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، بهاءالدین سادات تصریح کرد: این متخلفان با استفاده از تاریکی شب و به دور از چشم روستائیان در یکی از رودخانه های روستای میدجان این شهرستان اقدام به قطع درختان بید خودرو حاشیه رودخانه می کردند.

وی با بیان اینکه متخلفان قبل از خارج شدن از جنگل در روستای "دلی امین نذر" شهرستان دستگیر شدند، افزود: در این عملیات دو دستگاه خودرو سواری توقیف و به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

سادات اظهار کرد: بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع و مرتکبین برابر قانون مجازات خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی و قاچاق فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به سامانه ١٥٠٤ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید