Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

گواهی محصول سالم برای گوجه فرنگی مرودشت صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برای اولین بار گواهی محصول سالم (ICM) برای گوجه فرنگی در مزرعه ای در روستای حسن آباد تل کمین از توابع این شهرستان صادر شد.

 گواهی محصول سالم برای گوجه فرنگی مرودشت صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی افزود: پس از بررسی های آزمایشگاهی و تایید عدم وجود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول، این بهره بردار موفق به اخذ " پروانه ICM یا پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها" از سوی انجمن صنفی کلینیک های گیاهپزشکی استان فارس شد.

رحیمی تصریح کرد: در این مزرعه مبارزه با آفات و بیماری ها با اجرای مدیریت تلفیقی آفات صورت گرفته و استفاده از سم بیولوژیک BT، رهاسازی زنبور براکون و نصب  تله به منظور مبارزه با آفت شب پره مینوز و هلیوتیس در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی: تمام مراحل مصرف کودهای پایه سایر توصیه های تغذیه ای بر اساس نتایج آزمایشگاهی و با نظارت کارشناسان کلینیک و حفظ نباتات بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صدور گواهی محصول سالم برای سه بهره بردار دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: بسترهای تولید محصول سالم به خوبی فراهم شده از این رو سالم سازی محصولات کشاورزی وارتقای کیفیت تغذیه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید