Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس:

سرم سازی رازی صادرات را در دستور کار قرار دهد

استاندار فارس گفت: بی تردید ادامه دادن روش های قدیمی در حوزه دامپروری، دامداری و کشاورزی راهگشا نیست از این رو باید به سمت علمی کردن امور و استفاده از دانشمندان، دانشگاهیان و متخصصان این حوزه ها حرکت کنیم.

سرم سازی رازی صادرات را در دستور کار قرار دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با مدیرکل دامپزشکی و جمع شورای نظام دامپزشکی به مناسبت روز دامپزشکی، با اشاره به اینکه دامپروری و کشاورزی تجربه و ظرفیت بومی ساکنان استان فارس است، افزود: موضوعاتی همچون دامپروری، اصلاح نژاد، استفاده از گونه ها و نژاد های برتر و بهینه که بازدهی بیشتری دارند در حوزه دامپزشکی تعریف شده و دستیابی به آن از مسیر پژوهش و تحقیق و دانش می گذرد.

 وی  با اشاره به اثرگذاری علم دامپزشکی در سلامت جامعه بر لزوم توجه جدی به گسترش نظارت ها و حرکت به سمت دانش و فناوری های نوین تاکید کرد.

رحیمی از متولیان دانشکده دامپزشکی نیز خواست، شرایط حضور اساتید، متخصصان و دانشجویان این دانشکده در نقاط مختلف استان و ارائه خدمات تخصصی به دامداران را فراهم کنند.

استاندار فارس افزود: در صورت نیاز فرمانداری ها مکلف به همکاری در این زمینه خواهند شد.

وی همچنین حضور متخصصان حوزه دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این بخش را موثردانست و خاطرنشان کرد: این افراد می توانند در قالب سهامدار و شریک  و یا به عنوان ناظر در مجموعه ها حضور داشته باشند.

رحیمی با اشاره به توانمندی ها و پتانسیل های مرکز سرم سازی رازی ، از مسئولان این مجموعه خواست ظرفیت های موجود را اعلام کنند تا موضوع واردات داروها و واکسن های تولیدی این مرکز در سطوح ملی دنبال شود.

استاندار فارس اظهار کرد: سرم سازی رازی باید علاوه بر تولید محصولات مورد نیاز داخلی زمینه کمی برای تولید محصولات صادراتی را نیز فراهم کرده و رایزنی های لازم در این خصوص را به ویژه با کشورهای همسایه انجام دهند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید