Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی فارس:

کشتارگاه های مرغ فارس رتبه های برتر دریافت کردند

مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: همزمان با چهاردهم مهرماه روز ملی دامپزشکی و آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در این استان یک کشتارگاه رتبه A+ و دو کشتارگاه رتبه A دریافت کردند.

کشتارگاه های مرغ فارس رتبه های برتر دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یعقوب مهندس افزود: بر اساس طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، کشتارگاه های طیور به سه سطح B، A و A+ تقسیم بندی شده که بالاترین سطح و کیفیت آن A+ است.

به گفته وی در کشتارگاه هایی که موفق به کسب رتبه A+ شده اند، مرغ کمترین میزان آب را به خود جذب می کند چرا که از خط تخلیه اتوماتیک اندرونی مرغ استفاده شده و در شست و شوی مرغ به جای چیلر شست وشو از دوش آب و به جای چیلر خنک کننده از اتاق سرد استفاده می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از تولیدات فارس در این حوزه به کشورهای همسایه ایران صادر می شود، یادآور شد: برای ورود به بازار جهانی باید از لحاظ بهداشتی سطح کشتارگاه ها ارتقاء یابد.

‌ مهندس با اشاره به اینکه استان فارس دارای ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور فعال است، گفت: در این استان نیز  ۳۳ کشتارگاه دام فعال وجود دارد که۴ واحد آن به صورت صنعتی و بقیه به صورت سنتی زیر نظر بازرسین بهداشتی و ناظرین شرعی فعالیت دارند.

امروز چهاردهم مهر ماه 1398 مصادف با روز ملی دامپزشکی، عملیات اجرایی طرح ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان فارس و 13 استان کشور به صورت ویدیوکنفرانس و به طور همزمان برگزار شد که در این مراسم  33 کشتارگاه رتبه A و 5 کشتارگاه  A+   دریافت کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید