Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

700 تن کود دولتی در قیروکارزین توزیع شد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: در 6 ماه نخست سال جاری ، بالغ بر 700 تن انواع کود های شیمیایی یارانه دار، بین بیش از 1500 نفر از بهره برداران باغی و زراعی این شهرستان توزیع شده است.

700 تن کود دولتی در قیروکارزین توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی افزود: این میزان از کود به صورت کاملا الکترونیک، از طریق سامانه تحت وب توزیع نهاده های مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین طی 2335 حواله بین متقاضیان تقسیم شد.

وی تصریح کرد: کود های توزیعی از انواع پر مصرف اوره، فسفات و پتاس بوده که با هدف بهبود تغذیه گیاهی و افزایش عملکرد محصول برای استفاده در زراعت های سبزی، صیفی، حبوبات و باغ های مرکبات و نخیلات پخش شد.

به گفته همتی عمده مصرف کودهای شیمیایی در این شهرستان در نیمه دوم سال همزمان با کشت محصولات شتوی بوده که میزان آن سالانه بیش از 3000 تن است.

این مقام مسئول با اشاره به سطح زیر کشت 32 هزار هکتاری اراضی زراعی و باغی در این شهرستان، اظهار کرد: توزیع کود های شیمیایی با به کارگیری پنج عامل توزیع در قالب تعاونی و پنج کارگزار بخش خصوصی انجام می شود.

توزیع انواع کودهای شیمیایی به صورت صدور حواله الکترونیک، توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین، موجب جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده احتمالی شده است .

با توزیع کود های خارج از شبکه و غیراستاندارد برخورد قانونی می‌شود از این رو کشاورزان از طریق کارگزاران رسمی و عاملین مجاز توزیع نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید