Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد:

رفع چالش خشکسالی با کاربرد تکنولوژی نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور فائق آمدن بر چالش خشکسالی ناگزیر به کاربرد علم و تکنولوژی نوین هستیم در همین راستا پوشش سایبان باغ ها در دستور کار قرار گرفت.

رفع چالش خشکسالی با کاربرد تکنولوژی نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست شورای کشاورزی استان فارس افزود: ایجاد پوشش سایبان در  17  درصد سطوح باغی شهرستان های مستعد یعنی معادل  28 هزار و 150 هکتار در برنامه 9 ساله تا 1404 دنبال می شود.

به گفته وی پوشش سایبان 30 تا 50 درصد صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال داشته که با دستیابی به سطح مذکور و صرفه جویی حداقل 30 درصدی، سالانه 84 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

این مقام مسئول در ادامه از تدوین نقشه راه علمی کشاورزی سخن گفت و افزود: با هدف نگاه علمی به خاک در این حوزه نیز نقشه تحقیقاتی تهیه شده است.

قاسمی از خاک به عنوان پارامتر مهم با نقش کلیدی در تولید یاد کرد و گفت: عدم نگاه علمی به خاک مانع دستیابی به متوسط عملکرد تولید در نرم های جهانی می شود.

دراین شورای کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاوزران توسط نمایندگانی از نظام صنفی کارهای کشاورزی و خانه کشاورز مطرح شد که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان از تشکیل کمیته ای با هدف بررسی دقیق این مشکلات خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید