Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس:

نقشه راه تحقیقات کشاورزی به میدان عمل بیاید

استاندار فارس تدوین نقشه علمی تحقیقات کشاورزی را کاری شایسته دانست وگفت: نقشه علمی تحقیقات کشاورزی باید از کتابخانه به میدان عمل بیاید و آخرین یافته های تحقیقاتی به مزارع منتقل شود.

نقشه راه تحقیقات کشاورزی به میدان عمل بیاید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عنایت الله رحیمی بعداز ظهر روز شنبه 6 مهرماه در نشست شورای کشاورزی با اشاره به اینکه از نقشه راه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان نامه ها حمایت می شود، افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی استان فارس گنجینه عظیم علمی است اما من از مجموعه دانشکده کشاورزی درخواست دارم که اساتید را مأمور به خدمت در بخش کشاورزی کنند.

وی با اشاره به نقش سایبان ها در صرفه جویی آب، تصریح کرد: سایبان ها باید به عنوان یک روش اقتصادی و علمی توسعه و ترویج شود.

رئیس شورای کشاورزی استان فارس، تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی قبل از شروع فصل کشت را یکی از راهکار‌های جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان اعلام و تصریح کرد: این تعیین قیمت اگر با افزایش و قیمت عادلانه همراه باشد بدون شک از بی برنامگی‌های بوجود آمده در زمان کشت محصولات و متضرر شدن کشاورزان در زمان برداشت محصول جلوگیری خواهد کرد.

رحیمی از موانع کاشت چغندر قند را شیوه بد تعامل کارخانجات درنحوه تحویل گرفتن چغندرقند و پرداخت وجه آن دانست.

وی با اشاره به بحران هایی همچون هجوم ملخ های صحرایی که استان فارس چندی پیش با موفقیت، آن را پشت سر گذاشت گفت که در این حوزه ها هنوز با مشکلاتی در زمینه تامین اعتبار روبه رو هستیم. 

استاندار فارس در این نشست از روزهای سخت و البته پرغرور دوران دفاع مقدس نیز یاد کرد و گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس، تحت رهبری رهبر کبیر انقلاب از نظام اسلامی در برابر متجاوزین دفاع کردند.

رحیمی با اشاره به رشادت ها و از خودگذشتگی های دلاورمردان آن دوران، افزود: این ایام، یادآور بروز و ظهور ارزش هایی همچون ایثار، میهن دوستی، نوع دوستی، پیروی و اطاعت از سوی ولی امر مسلمین است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید