Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

رفع تداخلات اراضی قیروکارزین آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغار فعالیت کار گروه رفع تداخلات اراضی در این شهرستان، با اولویت بررسی پنج پلاک ثبتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی گفت: به منظور رفع موانع تولید و اجرای اولویت های سازمانی؛ رفع تداخلات ارضی در پلاک های مدخون، زین آباد، شاه مؤمن، نجف آباد و آبگرم در اولویت بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، این شهرستان دارای ۱۰۶ پلاک ثبتی بوده که تا کنون بیش از یکصد درخواست به منظور بررسی رفع تداخلات به این مدیریت تسلیم شده است.

 همتی با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از سه سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است، افزود: با اجرای این کار ثبت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و همچنین صدور اسناد مالکیت کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان به نتیجه می رسد.

وی تشریح کرد: به منظور اجرای این قانون در قیروکارزین، نقشه پلاک ثبتی مدخون به عنوان اولین اولویت شهرستان تثبیت و توسط کارشناس ممیزی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و کارشناس اداره ثبت اسناد و املاک در حال بررسی و پیگیری است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این قانون مالکین اراضی در روستاها با دقت مشخص شوند و همچنین موانع تولید در بخش کشاورزی نیز مرتفع شود.

بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، گامی بزرگ برای رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان ناشی از اجرای برخی قوانین موازی و کاهش اختلافات ملکی باقیمانده در طول پنج دهه گذشته، برداشته شده است.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید