Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور :

فرماندهان یگان حفاظت اراضی کشاورزی 7 استان معرفی شدند

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور با اشاره به اینکه مراحل جذب و شناسایی ۱۷ استان انجام شده، گفت: استان فارس هفتمین استانی بود که فرمانده یگان اراضی کشاورزی در آن معرفی شد.

فرماندهان یگان حفاظت  اراضی کشاورزی 7 استان معرفی شدند

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان فارس ابراز کرد: از سال گذشته "یگان اراضی کشاورزی" در سطح کشور تشکیل شد و با تعامل خوبی که با ناجا داشتیم ، مقرر شد فرماندهان استان های سراسر کشور از نیروی انتظامی باشد که تا دو ماه آینده فرمانده یگان اراضی کشاورزی در همه استان ها معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل یگان اراضی کشاورزی، صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی ابتدا از طریق پیشگیری است، تصریح کرد:  در سطح کلان به دنبال اجرای قانون حفظ کاربری در راستای حفظ و تامین امنیت غذایی هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور با اشاره به روند افزایشی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دهه گذشته، یادآورشد: با تشکیل یگان و هماهنگی و هم‌افزایی که بین دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همچنین خود ما به عنوان مجری اجرای قانون حفظ کاربری ایجاد شده، شاهد روند کاهشی در کاربری غیرمجاز هستیم.

حسن آبادی افزود: خوشبختانه در ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، بر جرم انگاری تاکید کرده که در صورت نیاز تشکیل پرونده قضایی صورت می‌گیرد ویا تبصره ۲ قلع و قمع و اعاده به وضع سابق است با حضور نماینده دادستان و دادسرا انجام می شود و در جاهایی که دادسرا نباشه با حضور نماینده دادگاه اقدامات انجام شده که می تواند این اثربخشی را فرمانده یگان ما داشته باشد.

این مقام انتظامی گفت: علاوه بر گشت های موجود به عنوان گشت‌های دهگردشی و غیره ۳۴۱ گشت اقدام سریع در سامانه 131 داریم که به گزارش های مردمی این سامانه رسیدگی و ظرف ۷۲ ساعت نتیجه  اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید