Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان فارس معرفی شد

در آیینی با حضور علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی و سرهنگ ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی کشور؛ "سرهنگ امید علی رستمی" به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان فارس معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان فارس معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روز پنج شنبه 21 شهریورماه در این آیین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه زمین و امور اراضی انجام شده، گفت: در این استان 16 خودرو یگان گشت در سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 فعالیت می‌کند.

محمد مهدی قاسمی افزود: اولویت ما در رسیدگی به تخلفات شهرستان‌های شیراز، مرودشت، سپیدان  است چرا که به دلیل ارزش های بالای زمین، بیشترین تخلفات در این شهرستان ها رخ می دهد.

به گفته وی اقدامات بسیار خوبی در حوزه زمین از جمله کاداستر و الکترونیکی کردن فعالیت‌های مختلف صورت گرفته و ساماندهی این اطلاعات در قالب پوشه هایی با هدف سهول الوصول بودن در دستور کار است.

قاسمی افزود: با توجه به ارزش زمین برای نسل های آینده در سطح ملی با برنامه ریزی مدون حفاظت و حراست این سرمایه ملی به طور جدی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در استان فارس به خصوص شهرستان شیراز، در طول چند دهه گذشته تعرضات به حوزه زمین به حدی بالا بوده که امروز مقابله با این مسئله خیلی سخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه حفظ و حراست از زمین های کشاورزی در جهت تامین امنیت غذایی بر عهده ما است، افزود: ایجاد هر یک سانتی متر خاک 500 سال زمان نیاز دارد.

به گفته وی با از بین رفتن هر سه هکتار زمین یک فرصت اشتغال از دست می رود  و به طور متوسط یک هکتار زمین کشاورزی که از حیز انتفاع خارج شد، حدود 7 تن محصولات کشاورزی نیز از بین می رود.

قاسمی با بیان اینکه خاک برخلاف آب تجدید پذیر نیست، یادآورشد: شاید بتوان آب را از سایر سرزمین ها، از خلیج فارس و دریای عمان انتقال داد و یا بارورکردن ابرها کمبود آب راجبران کرد ولی روشی جهت برگرداندن خاک به حالت اولیه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: متاسفانه در گذشته شهرها در مناطق جلگه ایی و آبرفت های بسیار خوب قرار گرفته که این امرتهدید بزرگی است، به طور نمونه باغ های قصرالدشت دو هزار هکتار بوده که امروزه به 600 هکتار رسیده و ما مجبوریم اقدامات بسیار سختگیرانه جهت حفظ این باغ ها پیش بگیریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید