Iranian Agriculture News Agency

همزمان با آغاز فصل صید؛

صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین آغاز شد

مهدی همتی گفت: از ابتدای شهریور ماه هفت گروه با ۱۴ نفر عضو، صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی را آغاز کرده اند که این امر تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با مساحت مفید بیش از 38 میلیون و 500 هزار متر مربع عمده ترین منبع آبی قیروکارزین در پرورش ماهیان گرمابی و آزاد است که سالیانه موجب تولید و تامین بیش از ۱۵۰ تن گوشت سفید می شود.

وی با یاد آوری اینکه صید آزمایشی از این دریاچه در خرداد ماه سال جاری به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان انجام شده است، افزود: اداره شیلات مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین با هماهنگی مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس پس از پایش های انجام شده نسبت به معرفی گروه های صیادی به اداره محیط زیست اقدام شده است.

همتی به انواع ماهیان قابل صید از این دریاچه مانند انواع کپور معمولی و گونه‌های بومی با نام‌های محلی سرخه، شکاری و لجن خوار اشاره کرد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: پس از شروع آبگیری سد سلمان فارسی در سال ۸۸ شرکت تعاونی صیادی با بیش از ۴۰ نفر عضو در قیروکارزین تأسیس شد و صیادی از این دریاچه قدمت ده ساله دارد.

همتی اظهار کرد: صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین صرفا با عضویت در شرکت تعاونی صیادی و اخذ مجوز های لازم از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست مقدور است که می تواند موجب اشتغال افراد علاقه مند باشد.

رایزنی هایی برای صادرات ماهیان گرمابی به کشور های حوزه آسیای میانه مثل جمهوری آذربایجان انجام شده که می تواند موجب ارز آوری و ارزش افزوده باشد.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است که سالیانه بیش از ۲۵۰ تن تولیدات شیلاتی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید