Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار فارس؛

مجتمع گلخانه‌ای داراب گشایش یافت

همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور استاندار فارس یک واحد گلخانه از مجتمع گلخانه‌ای واقع در شهرستان داراب گشایش یافت.

مجتمع گلخانه‌ای داراب گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم افتتاحیه گلخانه در شهرستان داراب گفت: این گلخانه به مساحت 1.7 هکتار و با ظرفیت تولید 680 تن، اولین واحد از یک مجتمع پنج هکتاری است و اشتغال‌زایی مستقیم 17 نفر  و غیر مستقیم 50 نفر را به دنبال دارد.

محمدمهدی قاسمی افزود: این گلخانه با تسهیلات 28 میلیارد ریالی شروع به‌کار کرده و بانک عامل پرداخت‌کننده این تسهیلات بانک کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه روند صدور مجوزها گویای توجه خاص به توسعه گلخانه در استان فارس است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید در زمینه اعطای تهسیلات بانکی ارزان قیمت از "محل بند الف تبصره 18"  به گلخانه‌ها بهترین مساعدت شده و امروز در مناطق کمتر برخوردار تسهیلات با بهره 7 درصد و در مناطق برخوردار  9 درصد به گلخانه‌ها اختصاص داده شد که کمک بزرگی به توسعه گلخانه‎ها است.

به گفته قاسمی، یکی از استراتژی‌های اساسی استان در ارتباط با کم آبی، توسعه گلخانه است چرا که بهره‌وری آب از 5 تا 15 برابر افزایش می‌دهد و به ازای هر هکتار گلخانه ده نفر اشتغال‌زایی مستقیم و پنج نفر اشتغال‌زایی غیر مستقیم ایجاد می‌شود از این رو گلخانه به دو چالش "کم‌آبی و اشتغال" به عنوان چالش های اساسی جامعه پاسخ می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در شهرستان داراب 14 هکتار گلخانه وجود دارد و در سال جاری تاکنون مجوز حدود 27 هکتار گلخانه صادر شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید