Iranian Agriculture News Agency

نماینده اقلید در مجلس شورای اسلامی:

کشاورزی مهمترین ابزار مقابله با دشمنان و حفظ استقلال کشور است

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم همه مشکلات حاکم بر کشور، یک نفر سکان کشاورزی کشور را به دست گرفته که جنس خاک را به خوبی می‌شناسد.

کشاورزی مهمترین ابزار مقابله با دشمنان و حفظ استقلال کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید حسین افضلی با اشاره به شرایط تحریم‌های ظالمانه حاکم بر کشور، کشاورزی را مهمترین و سهل الوصول‌ترین ابزار مقابله با دشمنان در جهت حفظ استقلال کشور دانست.

به گفته وی کل اقتصاد شهرستان اقلید وابسته به کشاورزی است از این رو هر گونه نوسان در کشاورزی بررفاه مردم و مهمترین ابزار مقاومت ملی تاثیر خواهد گذاشت.

افضلی از تلاش‌های مجدانه وزیر جهاد کشاورزی در هیئت دولت با هدف رفع به موقع مشکلات کشاورزان از جمله کود مورد نیاز کشاورزان، تغییر قیمت‌ها و قیمت‌گذاری محصولات تشکر کرد.

 نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشکسالی مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان این شهرستان ایجاد کرده، افزود: انصاف نیست مشکلات عدیده دیگری که عامل دست خودمان است گلوی کشاورزان را فشار دهد. 

وی با اشاره به اینکه حل مشکل کنتور حجمی و یا قطعی برق در حوزه جهاد کشاورزی نیست، گفت: ما پنج هزار حلقه چاه داریم که دو هزار حلقه چاه آن برقی بوده و سه هزار کنتور دیگر دیزلی است.

افضلی تصریح کرد: سهم سوخت کشاورزان کم شده و این در حالی است که سوخت در بازار با قیمت گزاف به فروش می‌رسد و زمینه رانت و خلاف نیز ایجاد شده است از این رو خواستار عنایت ویژه در این زمینه هستم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساماندهی کانال­ها وپوشش انهار یک مسئله حیاتی است، افزود: حدود 800 کیلومتر کانال داریم که در دو سه سال اخیر توجه بسیار خوبی در ساماندهی کانال‌ها شده اما فاصله ما تا نیاز واقعی خیلی زیاد است.

ساماندهی نظام صنفی کارگران بخش کشاورزی و منابع طبیعی، تعیین قیمت تضمینی کالاهای استراتژیک و قیمت قابل قبول و منصفانه برای سایر کالاهای کشاورزان از دیگر درخواست‌های این نماینده مردم بود.

افضلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صادرات، تاکید کرد: برنامه ریزی در خصوص صادرات محصولات مازاد به عنوان دغدغه کشاورزان صورت گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید