Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

رفع کمبود سرمایه در بخش کشاورزی با توسعه صندوق‌ها مسیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه از مشکلات اساسی بخش کشاورزی کشور خرد بودن مزارع است، گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دنبال رفع دو نقیصه عدم یکپارچگی و کمبود سرمایه در بخش کشاورزی هستند.

رفع کمبود سرمایه در بخش کشاورزی با توسعه صندوق‌ها مسیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد مهدی قاسمی در گردهمایی نمایندگان شرکت مادر تخصصی، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل صندوق‌های استان فارس افزود: جلب مشارکت حداکثری، پاسخگویی و مهم‌تر از همه شفافیت باید از ارکان صندوق‌های شهرستانی توسعه بخش کشاورزی باشد.

به گفته وی در حال حاضر از 18 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان فارس، 13 صندوق شهرستانی است که افتتاح 6 صندوق شهرستانی دیگر تا پایان سال جاری در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی این استان قرار دارد.

قاسمی با اشاره به سهم ده درصدی فارس، درتولید محصولات استراتژیک کشاورزی درکشور، افزود: با توجه به گستردگی بخش کشاورزی و نقش استان فارس در تامین امنیت غذایی کشور وجود این صندوق‌ها ضروری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به دنبال تزریق منابع مالی ارزان قیمت در بخش کشاورزی هستیم، تصریح کرد: این صندوق ها با تامین منابع مالی ارزان قیمت، حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی را چه در زمینه تامین نهاده ها و چه در زمینه های دیگر بر عهده دارند.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی زنجیره های تولید و همچنین تک تک اجزای این زنجیره ها را مورد حمایت قرار می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با خود مردم است و این صندوق ها منابع ارزان قیمت را در اختیار تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار می دهد، تاکید کرد: این صندوق‌ها به نسبت بانک‌ها از منابع بسیار کمتری برخوردار هستند اما توانسته‌اند با همین منابع اندک گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات کشاورزان و مشارکت ذی‌نفعان بردارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید