Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

نظام مهندسی باید مباشر کشاورزان باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید نقش مباشر بهره‌برداران کشاورزی را داشته و در این راستا از دستگاه‌های دولتی مطالبه‌گری کند نه اینکه به عنوان یک دستگاه بروکراتیک در کنار دستگاه های وزارت جهاد کشاورزی قلمداد شود.

نظام مهندسی باید مباشر کشاورزان باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست هماهنگی مدیران ستادی و دستگاه‌های وابسته سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: در سالیان متمادی تصدی گری دست و پای بهره‌بردار، سرمایه‌گذار و بخش کشاورزی را بسته که با تکرار این امر راه به جایی نخواهیم برد از این رو نظام مهندسی باید با حذف فرآیندهای زائد، تسریع و تسهیل امورات بخش خصوصی در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی افراد نخبه عضو نظام مهندسی، تصریح کرد: با هدایت و حمایت نخبگان از ظرفیت این قشر در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و گروه‌های فکر استفاده شود.

به گفته قاسمی نخبگان در کمک به فرآیندسازی امورات مختلف، به طور عنوان مثال در تهیه "بسته کارآفرینی محصول گواهی شده" نقش موثری خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: تمامی آرزوهای ما در بخش کشاورزی در "مهندسی کردن فرآیند تولید" تحقق پیدا می‌کند در این راستا از نظرات نخبگان و خبرگان بخش کشاورزی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زایی از اولویت‌های کشور و استان فارس بوده، افزود: با تهیه "بسته کارآفرینی" این امر محقق می‌شود از این رو با استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی، تفکر و وقت‌گذاری در این راستا اقدام کنید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در قالب تبصره 19 امکان واگذاری امورات به بخش خصوصی وجود دارد، بیان کرد: کاداستر اراضی یکی از امورات بسیار حاکمیتی است و در صورتی نظام مهندسی بسته‌ای از فرآیند کاری با در نظر گرفتن چهارچوب کامل اجرای امورات کاداستر اراضی  ارائه دهد، این مورد را به نظام مهندسی واگذار خواهیم کرد.

قاسمی اظهار کرد: فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به منظور کاریابی نیاز به فراگیری دوره‌های مهارتی دارند که با تحقق این امر امکان خرید خدمات نظام مهندسی فراهم می‌شود.

وی افزود: در این راستا مرکز آموزش  اعلام آمادگی کامل کرده است و توصیه می‌شود نظام مهندسی از ظرفیت آموزشکده‌ها در ترتیب کارشناسان ماهر به خصوص در زمینه گلخانه استفاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مهمترین مشکل در توسعه گلخانه‌ها عدم داشتن کارشناسان با مهارت کافی دانست و گفت: با تحقق توسعه گلخانه در سطح 7 هزار هکتار، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیشران هر توسعه ای فناوری، دانش و تحقیقاتی است، افزود: شرکت‎‌های دانش بنیان، افراد مبتکر و صاحب ایده را شناسایی و از شکل‌گیری ایده تا تجاری سازی ایده را سازمان‎‌دهی کنید.  

قاسمی تاکید کرد: با انسجام و هماهنگی و استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی استان، در جهت کاهش بروکراسی اداری گام برداشته و دغدغه مندانه در رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی گره‎‌گشایی کنید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید