Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

3 میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان سیل اختصاص یافت

3 میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان سیل اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخصیص 3 میلیارد  و ۶۴۹ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض  و ارزان قیمت به خسارت دیدگان سیل ۹۸ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  ایانا از مرودشت،عزیز رحیمی افزود: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ یک میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان آن تسهیلات بلاعوض و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان آن نیز تسهیلات کم بهره با نرخ چهاردرصد برآورد شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبلغ تسهیلات به ازای هر هکتار زمین زراعی و باغی با خسارت ۱۰۰ درصد پنج میلیون تومان بلاعوض و پنج میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و برای هر راس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض و ارزان قیمت و برای دام سنگین سه میلیون تومان است.

به گفته وی با تشکیل کارگروه ، تعداد ۲۴۲ پرونده در زمینه های باغی، دام وطیور، شیلات و زنبور عسل بررسی و در دستور پرداخت قرار گرفته است.

رحیمی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت در حال پرداخت است ولی تسهیلات بلاعوض نیاز به مصوبه کارگروه استانی دارد، که  هنوز  تشکیل نشده و در صورت تشکیل و تصویب نهایی پرونده متقاضیان، از محل اعتبارات دولتی مصوبه شماره ۸۱۵۹/۵۶۴۳۸ه مورخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۸  پرداخت  خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به روند تشکیل پرونده متقاضیان افزود: پس از خود اظهاری بهره بردار مبنی بر خسارت، کارشناسان شهرستانی و اعضای کارگروه متشکل از کارشناس فرمانداری، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی، امور عشایر و نظام صنفی از زمین مورد نظر بازدید و پس از تایید در کمیته تخصصی (کارگروه شهرستانی)، متقاضیان تسهیلات بلاعوض به کمیته استانی ارجاع و متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت نیز در سامانه سجاد ثبت نام می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید