Iranian Agriculture News Agency

تداوم مبارزه با ملخ مراکشی در استان فارس

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تداوم مبارزه با ملخ مراکشی در این استان خبر داد و گفت: از بیست و چهارم اسفند ماه گذشته تاکنون در سطحی بالغ بریک هزار هکتار مبارزه با این آفت بومی صورت گرفته است.

تداوم مبارزه با ملخ مراکشی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جاوید عباسی تصریح کرد: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان کازرون همزمان با مشاهده و خروج پوره های این نوع از ملخ ها با به کار گیری ادوات مکانیزه و سموم رایگان دولتی آغاز و در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و مناسب بودن پوشش گیاهی مراتع، مشاهده تفریخ تخم ها و خروج پوره های ملخ مراکشی در مراتع اطراف و بستر تالاب پریشان بوده است، اظهار کرد: احتمال طغیان و افزایش جمعیت ملخ های مراکشی و سایر ملخ های بومی در سطح استان خصوصا در شهرستان های کازرون، ممسنی و خرامه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداران باید نسبت به پایش آفت ملخ مراکشی در مزارع، باغ ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت های ملخ مراتب را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند، افزود: به علت مناسب بودن شرایط آب و هوایی، ملخ های بومی یک ماه زودتر از سال گذشته در این استان مشاهده شده اند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری مبارزه با ملخ مراکشی تا پایان اردیبهشت ماه در سطحی بالغ بر 20 هزار هکتار انجام شود، ابراز کرد: در سال گذشته با ملخ های بومی در سطحی بالغ بر 13 هزار هکتار مبارزه انجام شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید