Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

تنظیم بازار کالاهای اساسی در فارس باید منجر به رضایت مردم باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تولید ما در کالاهای مختلف خوب است و جای نگرانی نباید باشد، گفت: مهم ترین موضوع مدیریت بازار است تا خروجی آن منجر به آرامش قابل لمس بازار و رضایت عموم مردم باشد.

تنظیم بازار کالاهای اساسی در فارس باید منجر به رضایت مردم باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی این سازمان با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری کامل مدیران سازمان با مسئولین محلی در حوزه تنظیم بازار تصریح کرد: در تامین کالاهای اساسی تنظیم بازارای هیچ مشکلی نداریم و از آمادگی کامل برخورداریم.

به گفته وی؛ کالاهای اساسی تنظیم بازاری شامل برنج، شکر، گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد است که حسب نیاز و بر اساس برش های شهرستانی اعلام و تخصیص داده خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در تمامی شهرستان های استان فارس اتحادیه فرهنگیان به نمایندگی از اتاق تعاون توزیع کالاهای اساسی را عهده دار است، اظهار کرد: بر اساس اعلام اتحادیه مذکور علاوه بر کالاهای اساسی توزیع حبوبات نیز در این فروشگاه ها انجام می شود.

دهقان پور با اشاره به نظر استاندار محترم فارس مبنی بر اهتمام برای تامین و تعدیل قیمت بازار محصولاتی مانند سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی توسط جهاد کشاورزی ابراز کرد: علاوه بر این موارد لبنیات و اقلام پروتئینی هم مدنظر قرار خواهیم داد تا با قیمتی پایین تر از قیمت فعلی بازار عرضه شود.

او با بیان اینکه در هر شهرستان استان فارس می بایست حداقل سه فروشگاه خواربار، ده فروشگاه میوه و تره بار و پنج فروشگاه مرغ و گوشت و یک نمایشگاه برای عرضه کالای تنظیم بازار دائر شود، اضافه کرد: در گام نخست هزار تن برنج و 500 تن شکر طرح تنظیم بازار برای شهرستان ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز توزیع میوه شب عید از روز چهارشنبه در سطح این استان خبر داد و گفت: مقرر است 177 غرفه از سوی شهرداری ها در اختیار داده شود تا نسبت به اجرای طرح از مزرعه تا سفره در این غرفه ها اقدام شود.

دهقان پور با تاکید بر اینکه بازرسی از فروشگاه ها باید به صورت جدی و با کمک دستگاه های وابسته به جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های اجرایی در سطح استان انجام شود، افزود: شناسایی متخلفین، تشکیل پرونده، معرفی به تعزیزات حکومتی و پیگیری صدور احکام به منظور ایجاد بازدارندگی، لازم و ضروری است.

نشست قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با حضور معاونین و مدیران ارشد ستادی این سازمان و حضور برخط مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان فارس صبح دوشنبه در سالن شهید پرویزی این سازمان برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید