Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از 160 هزارتن کود شیمیایی در استان فارس

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از توزیع بیش از 160 هزار تن انواع کودهای شیمیایی در این استان تا نیمه بهمن ماه خبر داد و گفت: توزیع این میزان کود نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش بیش از 10 درصدی است.

توزیع بیش از 160 هزارتن کود شیمیایی در استان فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید ابراهیمی زاده با اذعان به اینکه عملیات توزیع کودها توسط بیش از 450 کارگزاری فعال صورت گرفته است، تصریح کرد: به طور مجزا در توزیع کودهای فسفاته از افزایش 147 درصدی و در توزیع کودهای پتاسه از افزایش 21 درصدی برخوردار شده ایم.

 به گفته وی؛ در ابتدای کشت پائیزه سال جاری بیش از 37 هزارتن انواع کودهای شیمیایی در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس ذخیره سازی شده بود که بخش عمده آن تا نیمه بهمن ماه توزیع و در اختیار کشاورزان مناطق مختلف استان قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به آزمون‌های دوره‌ای کودهای توزیعی، کشاورزان عزیز می توانند با اطمینان کامل از کودهای شیمیائی که با آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می شود استفاده نمایند. در طول سال جاری 135 مورد نمونه برداری و آنالیز کودهای شیمیایی از انبارهای سازمانی و شرکت پتروشیمی شیراز به منظور کنترل کیفی کودهای توزیعی صورت پذیرفته است.

ابراهیمی زاده بیان کرد: بخش زیادی از کودهای توزیعی را کودهای ازته تشکیل می دهند که تولید شرکت پتروشیمی شیراز است و توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین استان های مختلف کشور توزیع می گردد و البته عمده تولیدات پتروشیمی مذکور در استان فارس توزیع می شود. در طول سال جاری تاکنون بیش از 435 هزارتن کود اوره از مبداء شرکت پتروشیمی شیراز بین استان های مختلف کشور توزیع شده است.  

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس اضافه کرد: در حال حاضر با ذخیره بیش از 22 هزارتن انواع کودهای شیمیائی در انبارهای سازمانی تدارک مناسبی از نهاده مذکور برای ایام پیش رو تا پایان سال و حتی جهت کشت صیفی سال آتی دیده شده است و آمادگی کامل برای اجرای طرح های در دست اقدام وزارت متبوع اعم از کشاورزی قراردادی و طرح الگوی کشت وجود دارد.

وی افزود : علاوه بر کود های شیمیایی و با توجه به نیاز کشاورزان، در زمینه تدارک و توزیع سموم نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجتمع تولید سموم متعلق به شرکت واقع در شهرستان آبیک استان قزوین، سموم مهم و مورد نیاز کشاورزان تدارک دیده شده و در حال توزیع است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید