Iranian Agriculture News Agency

عسکری تاکید کرد:

تولید واکسن ORT مصداق توجه به ظرفیت های داخلی است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخلی توجه کردیم حتما نمونه اش این چنین خواهد شد که عزیزان ما در موسسه‌ی سرمسازی رازی جنوب کشور به مرکزیت شیراز توانستند واکسن ORT تولید کنند و حتما از این امر حمایت می‌کنیم.

تولید واکسن ORT مصداق توجه به ظرفیت های داخلی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد جواد عسکری در همایش  رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی به طور خاص و با جدیت حمایت ها را دنبال می‌کند.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به زودی در مجلس شورای اسلامی با حضور محققینی که این حرکت عظیم و بزرگ و بی‌نظیر را انجام دادند جلسه خواهیم گرفت و در راستای حل مشکلات مالی پشتیبانی خواهیم کرد که به نتایج مطلوبی برسد.

او با تاکید بر اینکه اگر در بحث رسیدن به اهداف حوزه دانش بنیان کردن بخش کشاورزی دستگاهی یا مجموعه ای فضا را به سمت بروکراسی اداری ببرد، مصداق ترک فعل است، اظهار کرد: حتما در نگاه تقنینی و در راستای نظارتی باید پاسخگو باشد و ما حتما مطالبه می کنیم و اگر لازم شد کسانی که کم کاری و سهل انگاری کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

عسکری با بیان اینکه تولید واکسن ORT برای اولین بار در کشور و به عنوان سومین تولید کننده واکسن در دنیا در موسسه‌ی سرم سازی رازی در جنوب کشور به مرکزیت شیراز مایه مباهات و افتخار جمهوری اسلامی‌ است، افزود: بنا به توصیه مقام معظم رهبری در بودجه 1402تخصیص تقریبا 1.8میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی را پیگیری کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارش کمیسیون تلفیق تا کنون در بودجه 1402 از بحث درآمدی 112 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است، اضافه کرد: برای عملیاتی شدن حوزه‌ی دانش‌بنیان بخش کشاورزی باید با برنامه حرکت کنیم، دستگاه‌های متولی و به طور خاص دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را مکلف خواهیم کرد در این راستا بسترسازی کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: قطع به یقین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ما یک ظرفیت‌های بسیار خوبی است که حتما باید در کنار آن بودجه تزریق کنیم بالاخره اگر بنا است ما 4درصد رشد دانش بنیان را به 40 درصد برسانیم که انشاالله خواهیم رساند، حتما باید پشتیبانی و حمایت کنیم.

عسکری با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مباحث جدی جوامع بشری است، یادآور شد: ما باید فضای دانش بنیان بخش کشاورزی را فعال کنیم که مورد تاکید معظم رهبری است زیرا که علی‌رغم وجود ظرفیت ها و قابلیت های موجود رشد چهار درصدی پاسخگو نیست.

همایش رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز در هشتمین روز از دهه مبارک فجر علاوه بر عسکری میزبان سید محمد آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی کشور، علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمع کثیری از مسئولین ارشد استانی، محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید