Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور تاکید کرد:

تجاری سازی واکسن ORT یک فرصت بی نظیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تجاری سازی واکسن ORT یک فرصت بی نظیر است، امیدوارم هستیم این فناوری و توسعه بیشتر آن مطمح نظر باشد که حتما اتفاق خواهد افتاد، هر آنچه که بتوانیم از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

تجاری سازی واکسن ORT یک فرصت بی نظیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در همایش  رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز تصریح کرد: کار ارزشمندی انجام شده است که علاوه بر ارزش اقتصادی این واکسن نقش قابل توجهی در ارزآوری برای کشور  دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط تحریمی که دشمن به انواع و اقسام حربه های غیر اخلاقی متوسل می شود تولید واکسن ORT یک گزیدار بسیار مناسب برای خلق ارزش افزوده در بخش صنعت طیور است، افزود: می بایست پذیرش این نوآوری و آهنگ پذیرش آن در بین فعالین این بخش مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش اجرا از جمله مدیریت ترویج جهاد کشاورزی به صورت مجدانه ترویج پذیریش این نوآوری را دنبال خواهیم کرد، اظهار کرد: برای استفاده مطلوب تر از این واکسن و تسریع در پذیرش آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

موسسه رازی یک موفقیت بین المللی را کسب کرده است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: موسسه رازی با تجاری سازی واکسن ORT یک موفقیت بین المللی را در سالی که مزین است به شعار دانش بنیان و تکیه بر دانش کسب کرده است.

سید محسن قائمی با اشاره به اینکه این اولین موفقیت این موسسه نبوده است، اظهار کرد: این که فقط دو کشور پیش از این در ساخت واکسن ORT موفق بوده اند و ساخت این واکسن برای پیشگیری از بیماری های تنفسی ضروری بوده حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با اظهار به اینکه امیدواریم در آینده نیز خبر های موفقیت های بیشتری از موسسه رازی منتشر شود، ابراز کرد: ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد تولید واکسن های دیگری در زمینه هایی که مورد نیاز کشور است از طریق این موسسه باشیم.

همایش رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز در هشتمین روز از دهه مبارک فجر میزبان سید محمد آقا میری رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و جمع کثیری از مسئولین ارشد استانی، محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان بود.

IMG_20230208_232505_362

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید