Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

سردخانه 3000 تنی در کازرون به مدار وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: یک واحد سردخانه زیر صفر 3 هزار تنی در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیر بنای 1962 متر مربع همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح شد.

سردخانه 3000 تنی در کازرون به مدار وارد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه سردخانه مذکور به منظور انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و مواد غذایی کاربرد دارد، تصریح کرد: این واحد با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد و 800 میلیون تومان راه اندازی شده است که 20 میلیارد تومان توسط مالک سرمایه گذاری و مابقی توسط تسهیلات دولتی تامین شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با توسعه صنایع بخش کشاورزی کاهش ضایعات محصولات این بخش محقق، بستر صادرات و زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورزی فراهم می شود، اظهار کرد: بهره برداری از این واحد سردخانه ای اشتغال پایدار ده نفر را موجب می شود.

وی با بیان اینکه 6500 هکتار نخیلات در منطقه خشت و کنار تخته شهرستان کازرون با تولید 54 هزار تن خرما در سال به توسعه واحد های سردخانه ای نیازمند است، ابراز کرد: پایداری تولید در گرو وجود و فعالیت این دست از صنایع کشاورزی است.

او به جایگاه شهرستان کازرون به لحاظ تعداد سردخانه های موجود نیز گریزی زد و افزود: این شهرستان در این خصوص با 36 واحد سردخانه حائز رتبه برتر است که ظرفیت 28 هزار و 850 تنی ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی را داراست.

رشیدی تاکید کرد: به دنبال ایجاد و توسعه زنجیره های تکمیل و ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان کازرون هستیم و سرمایه گذاران در این بخش را حمایت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید