Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهه مبارک فجر؛

کلینیک گیاهپزشکی آریا سبز در فسا به بهره برداری رسید

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا از افتتاح کلینیک گیاهپزشکی آریا سبز در هفتمین روز از دهه پرفروغ فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: این کلینیک با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

کلینیک گیاهپزشکی آریا سبز در فسا به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سعید شیروانی دوست با اشاره به اینکه این واحد در مکانی به مساحت 90 متر مربع راه اندازی شده است، تصریح کرد: بستر اشتغال 6 نفر کارشناس فنی در این کلینیک گیاهپزشکی فراهم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجهیزات مدرن گیاهپزشکی، به منظور شناسایی عوامل خسارتزای گیاهی که شامل آفات، بیماری ها و علف های هرز می شود برای این کلینیک تهیه و تامین شده است، اظهار کرد: علاوه بر شناسایی آفات، ارائه راه کارهای لازم برای پیش آگاهی، کنترل و درمان و همچنین استفاده از روش های کنترل بیولوژیک در جهت کاهش مبارزه شیمیایی و تولید محصول سالم از دیگر اقدامات این کلینیک است.

شیروانی دوست ابراز کرد: ارائه خدمات دریافت گواهی محصول سالم و QR CODE  طی قرارداد با نظام مهندسی کشاورزی و جهاد کشاورزی، تعیین میزان EC و PH  خاک از دیگر فعالیت های این کلینیک است.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا افزود: با افتتاح کلینیک مذکور 5 کلینیک در این شهرستان فعالیت خواهند داشت که برای قریب به 28 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به افتتاح پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این شهرستان بیان کرد: در صورت فراهم شدن تسهیلات بانکی مورد نیاز  این کلینیک قابلیت  ارائه خدمات مجوز پلمپ محصولات صادراتی را دارا خواهد بود.

در آیین بهره برداری از این واحد محمدصادق صفرپور فرماندار ویژه شهرستان فسا، جاوید عباسی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سعید شیروانی دوست معاون فنی اجرایی، امین امینی مسئول تولیدات گیاهی، مریم محمدی مسئول حفظ نباتات حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید