Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

آغاز بهره برداری از 3 طرح زیر بنایی کشاورزی در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر سه طرح زیربنایی بخش کشاورزی این شهرستان با صرف هزینه 7550 میلیون ریالی از محل اعتبارات سیل به بهره برداری رسید.

آغاز بهره برداری از 3 طرح زیر بنایی کشاورزی در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه آئین آغاز بهره برداری از این طرح ها با حضور محمد علی بخرد فرماندار شهرستان کازرون صورت گرفت، تصریح کرد: این طرح ها شامل لایروبی کانال های بخش جره و بالاده به طول 1300 متر، احیاء و مرمت یک رشته قنات در روستای گیخ و بهسازی 700 مترجاده بین مزارع در روستای نرگس زار فامور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از 3000 خانوار روستایی از لایروبی کانال های بخش جره و بالاده منتفع می شوند، اظهار کرد: کانال های مذکور انتقال آب به قریب به 6 هزار هکتار از اراضی منطقه را عهده دار هستند که با انجام لایروبی عملیات انتقال آب تسهیل و تسریع شده است.

وی با تاکید بر ضرورت بهسازی جاده های بین مزارع به منظور تسهیل تردد کشاورزان و ادوات مکانیزه ابراز کرد: بهسازی جاده بین مزارع فامور بستر سهولت رفت و آمد قریب به 300 خانوار روستایی و ذی نفع این منطقه را فراهم کرد.

او با اشاره به اینکه قنوات از میراث های کهن ایران زمین بوده و حفظ و نگهداری از آن به دلیل نقش ویژه در تامین آب برای کشاورزی ضروری است، افزود: مرمت و بازسازی قنات گیخ موجب بهره مندی 35 خانوار و تامین آب 115 هکتار از اراضی شده است.

به گفته رشیدی؛ جمعی از مردم و مسئولین بخش جره و بالاده نیز در آئین آغاز بهره برداری از این طرح ها حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید