Iranian Agriculture News Agency

پرداخت 100 میلیارد ریال تسهیلات به بانوان در مرودشت

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق تا کنون 100 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با شرایط آسان و مناسب به بانوان سهامدار این صندوق در این شهرستان پرداخت شده است.

پرداخت 100 میلیارد ریال تسهیلات به بانوان در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مرضیه مکرمی با بیان اینکه تسهیلات باهدف حمایت از زنان فعال در حوزه های مختلف بخش کشاورزی پرداخت می شود، اظهار کرد: این تسهیلات از محل منابع داخلی شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت به سهامداران این شرکت پرداخت شده است.

به گفته وی؛ شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت از سال 1389  با 1400 میلیون ریال اعتبار و 605 نفر عضو  فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر  ۱۹۰۰نفرعضو و ۳۰میلیارد ریال  سرمایه  ثبت شده دارد.

مکرمی با بیان اینکه تسهیلات فوق در راستای حمایت ازتوسعه فعالیت های اقتصادی کوچک و زود بازده درسطح روستاهای شهرستان مرودشت هزینه شده است، تصریح کرد: این تسهیلات  در حوزه های زراعت و باغبانی  شامل احداث یا توسعه گلخانه های کشت نشاء، کشت زعفران، فعالیت های حوزه صنایع تبدیلی محصولات زراعی و باغی، تامین نهاده های دامی و کشاورزی و پرورش زنبور عسل صرف شده است.

مکرمی افزود: تسهیلات مذکور علاوه بر ایجاداشتغال پایدارروستایی،  منجربه افزایش مشارکت زنان درحوزه های مختلف تولید دربخش کشاورزی و کمک به کاهش مهاجرت روستائیان به شهر و درمواردی مهاجرت معکوس شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید