Iranian Agriculture News Agency

به منظور صیانت از اراضی؛

20 ساخت و ساز غیر مجاز در سپیدان متوقف شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز 20 مورد ساخت و ساز غیر قانونی در بخش همایجان این شهرستان متوقف و اقدامات ساختمانی تخریب شد.

 20 ساخت و ساز غیر مجاز در سپیدان متوقف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی  با اذعان به اینکه اقدامات مذکور به منظور اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب سال ۱۳۸۵بوده است، تصریح کرد: تغییر کاربری ها به منظور تفکیک، قطعه بندی و تبدیل غیر قانونی اراضی به ویلا انجام شده بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعاده به وضعیت سابق اراضی بدون هیچ خسارتی به اراضی کشاورزی انجام شده است، اظهار کرد: 340 متر طول دیوار کشی و 500 متر طول پی کنی قلع و قمع شد که منجر به آزاد سازی بالغ بر هشت هکتار اراضی مرغوب شده است.

وی با با بیان اینکه پیرو هماهنگی های انجام شده با دادستان محترم شهرستان سپیدان و اخذ دستور، تغییر کاربری های غیر مجاز در روستاهای ده پاگاه، رودبال و خلیلی در بخش همایجان این شهرستان قلع و قمع شد، افزود: این دستور با همراهی فرمانده انتظامی بخش همایجان و نماینده دادستان انجام گرفت.

صالحی با تأکید بر اینکه، رصد تغییرکاربری های غیر مجاز در شهرستان سپیدان استمرار خواهد داشت، اضافه کرد: فرآیند شناسایی، ارائه اخطار، جلوگیری از ادامه روند ساخت و ساز، جمع آوری ادوات و تنظیم مستندات قانونی جهت اعلام جرم و اقدامات قضایی، همواره توسط این مدیریت تعقیب و از مرگ تدریجی کشاورزی در این شهرستان ممانعت به عمل خواهد آمد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید