Iranian Agriculture News Agency

تولید قزل آلا در سپیدان افزایش می یابد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: پیش بینی می شود علاوه بر استخر های پرورش ماهی حدود 200 تن ماهی قزل آلا از استخر های دو منظوره کشاورزی این شهرستان صید و به بازار مصرف عرضه شود.

تولید قزل آلا در سپیدان افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی با اشاره به اینکه 80 باب استخر دو منظوره کشاورزی در شهرستان سپیدان اقدام به رهاسازی 450 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا کرده اند، تصریح کرد: مجموع واحد های آبزی پروری در این شهرستان 106 واحد است.

او با بیان اینکه 200 باب استخر کشاورزی در شهرستان سپیدان شناسایی شده است، اظهار کرد: در سال جاری با همکاری مدیریت شیلات استان فارس 20 واحد جدید از این استخر ها به آبزی پروری روی آورده اند که پیش بینی می شود تا سال آینده 30 واحد دیگر افزوده شود.

 صالحی یا اذعان به اینکه ۵۰ درصد تولید ماهی سردآبی استان فارس به شهرستان سپیدان اختصاص دارد، افزود: ۳۰۰ بهره بردار در حوزه آبزی پروری این شهرستان به طور ثابت فعال هستند که در فصل صید این اشتغال دو برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهی قزل آلا از پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین گونه‌های پرورشی است، گفت: تولیدات این شهرستان علاوه بر عرضه در بازار استان فارس به استان های تهران، اصفهان و استان‌های همجوار ارسال می‌ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استخر‌های دو منظوره برای کشاورزی احداث شده و در آن به پرورش ماهی پرداخته می‌شود، افزود: در این استخر‌ها آب خروجی از سیستم پرورش آبزی وارد بخش کشاورزی می‌شود که غنی از املاح و مواد معدنی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید