Iranian Agriculture News Agency

در دهه مبارک فجر؛

110 طرح بخش کشاورزی استان فارس به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در ایام الله مبارک فجر 110 طرح عمرانی و اشتغالزا با مجموع سرمایه گذاری 8517 میلیارد ریال در زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی این استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

110 طرح بخش کشاورزی استان فارس به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه 60 مورد از طرح ها در حوزه عمرانی با حجم سرمایه گذاری 1221 میلیارد ریال است و موجب تثبیت اشتغال 7115 نفر و منتفع شدن 19 هزار و 613 خانوار روستایی و عشایری می شود، تصریح کرد: تعداد 50 طرح با سرمایه گذاری 7296 میلیارد ریال نیز در حوزه اشتغالزایی قرار دارد که 458 فرصت شغلی جدید را ایجاد خواهند کرد.

 این مقام مسئول با اذعان به اینکه بیشترین حجم سرمایه گذاری ها برای طرح های قابل افتتاح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی به میزان 4532 میلیارد ریال انجام شده است، اظهار کرد: این حوزه سهم اشتغالزایی 263 نفری در 19 طرح را داراست.

به گفته وی؛ بسته بندی محصولات کشاورزی، تولید فرآورده های لبنی، سردخانه دو مداره، سردخانه بالای صفر، سردخانه زیر صفر، سردخانه و بسته بندی میوه، بسته بندی خشکبار، تولیدی آرد گندم، عمل آوری و بسته بندی گوشت و خدمات انبار داری و نگهداری محصولات کشاورزی از عناوین طرح های صنایع بخش کشاورزی است که به بهره برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه طرح های حوزه تولیدات گیاهی با توجه به هدف گذاری های انجام شده و به لحاظ ضرورت های موجود از اهمیت و جایگاه ویژه ای ای برخوردار است، ابراز کرد: تعداد 22 طرح گلخانه ای به منظور تولید محصولات سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی در سطح بالغ بر 18 هکتار و با سرمایه گذاری 2232 میلیارد ریال و اشتغالزایی 165 نفر آغاز به کار خواهد کرد.

دهقان پور با اشاره به سهم 532 میلیارد ریالی بخش تولیدات دامی از مجموع سرمایه گذاری های انجام شده برای طرح های این بخش افزود: تعداد 9 طرح در زمینه پرورش گاو شیری، گوسفند داشتی و بره پرواری با اشتغالزایی 30 نفر در 6 شهرستان بیضا،مرودشت، خنج، پاسارگاد، فسا و کازرون فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 30 طرح زیر بنایی بخش کشاورزی با صرف اعتبار 303 میلیارد ریال و تثبیت اشتغال برای 2840 نفر و انتفاع 2880 خانوار آماده بهره برداری است، افزود: این طرح ها در قالب احداث شبکه های آبیاری و زهکشی، کانال های آبرسانی، کانال انتقال آب، لایروبی کانال های آبرسانی، مرمت تغذیه مصنوعی، مرمت و لایروبی قنوات، احداث و مرمت جاده بین مزارع و بهسازی کانال آبیاری قنوات است.      

به گفته دهقان پور؛ اجرای فاز پنجم از کانال پایاب سد سلمان فارسی به طول دو کیلومتر، اجرای شبکه آبیاری عمومی پایاب سد خسویه یه طول 2100 متر، بهسازی جاده بین مزارع روستای مائین در مرودشت به طول 2200 متر از جمله طرح های زیر بنایی انجام شده است.

او به اجرای دو طرح بزرگ سامانه های نوین آبیاری از نوع کلاسیک ثابت در شهرستان اقلید نیز اشاره کرد و گفت: این دو طرح در وسعتی به مساحت بیش از 352 هکتار با سرمایه گذاری 136 میلیارد ریال اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است که موجب انتفاع و تثبیت اشتغال 208 خانوار می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به سهم 782 میلیارد ریالی حوزه منابع طبیعی، امور عشایر و شبکه تعاونی روستایی از سرمایه گذاری های انجام شده نیز پرداخت و تشریح کرد: تعداد 28 طرح مربوط به این سه دستگاه وابسته به بهره برداری خواهد رسید که بیش از 17 هزار خانوار روستایی و عشایری را بهرهمند خواهند کرد.

وی به برنامه ریزی برای کلنگ زنی دو طرح احداث گلخانه در سطح 43 هکتار در شهرستان های بیضا و گراش نیز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این دو طرح با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در ایام دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید