Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات فارس:

ریز جلبک ارزشمند اسپیرولینا در فارس تولید می شود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری و تا کنون 751 کیلوگرم پودر ریز جلبک اسپیرولینا در این استان تولید و به مرحله عرضه رسیده است.

ریز جلبک ارزشمند اسپیرولینا در فارس تولید می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی فلاحی با اشاره به اینکه فرآیند تولید ریز جلبک اسپیرولینا توسط سه واحد تولیدی در شهرستان­ های شیراز، جهرم و بوانات انجام می شود، تصریح کرد: پرورش این جلبک باهدف تولید و استخراج ترکیبات زیستی ارزشمند که یکی از زیرشاخه‌های مهم زیست‌فناوری است در حجم  147 متر مکعب انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترویج و توسعه پرورش جلبک اسپیرولینا با رویکرد کار آفرینی همراه با اشتغال‌زایی برای جوانان روستایی، موجب استفاده بهینه از آب و تولید محصولات متنوع فناورانه از جلبک‌ها خواهد شد، افزود: شرایط اقلیمی در استان فارس با محیط مورد نیاز برای پرورش این جلبک تطابق دارد.

به گفته وی؛ می‌توان با پرداخت کم‌ترین هزینه و صرف بهینه انرژی، محصولات ارزشمندی را از پرورش جلبک‌های اسپیرولینا به دست آورد، با توسعه فناوری ‌های بیوتکنولوژی و کاربرد های گسترده میکرو جلبک ها،  بسیاری در تلاش هستند تا در عرصه به ‌کارگیری از این‌ پتانسیل، نیازهای فناورانه خود را برطرف کرده و محصولات نوینی از جلبک ‌ها به بازار مصرف معرفی نمایند.

او یادآور شد: پرورش جلبک نسبت به سایر آبزیان ریسک کم‌تر و بازده بالاتری دارد، هرچند هنوز گسترش زیادی پیدا نکرده است اما می‌تواند سهم بالایی در اشتغال و تقویت اقتصاد نواحی جنوبی استان داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید