Iranian Agriculture News Agency

بزمیان، روستای گلخانه ای مرودشت، پیشرو در تولید نشا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در روستای بزمیان از روستاهای تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی سیدان این شهرستان سالانه 24 میلیون قطعه نشا در 75 واحد گلخانه ای تولید می شود.

بزمیان، روستای گلخانه ای مرودشت، پیشرو در تولید نشا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با بیان اینکه سطح گلخانه های فعال در روستای مذکور حدود 20 هزار متر مربع است، تصریح کرد: 63 واحد از گلخانه های روستای بزمیان از از 50 تا 3000 هزار متر مربع مساحت دارند که عمدتا توسط بانوان اداره می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گلخانه های روستای بزمیان نقش بسزایی در تامین نشا در شهرستان مرودشت بر عهده دارد، اظهار کرد: بیش از 250 نفر از روستاییان که اکثرا بانوان هستند به صورت دائم و موقت در گلخانه های مذکور مشغول به فعالیت هستند.

او با بیان اینکه کشت نشا در گلخانه ها سالانه در چهار نوبت انجام می شود، ابراز کرد: نشا های تولیدی عمدتا گوجه فرنگی هستند و به ندرت شامل نشا فلفل، بادمجان و سایر محصولات جالیزی می شود.

وی با اشاره به اینکه نشا تولیدی توسط بانوان شاغل در این بخش از لحاظ سلامت و کیفیت از جایگاه و بازار پسندی ویژه ای بین خریدارن برخوردار است، افزود: قسمتی از محصول تولیدی به شهرستان های و همجوار و دیگر استان ها ارسال می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت، بازدهی بالا درفضای کم، اشتغال روستاییان و تولید نشا با کیفیت را از مزایای این گلخانه ها برشمرد.

امیریان با اذعان به اینکه در فصل کشت جدید همه گلخانه ها برای از سرگیری فعالیت خود به تامین نقدینگی نیاز دارند، افزود: تسهیل در اعطای تسهیلات به صاحبان این واحدها موجب رونق بخشی به فعالیت این گلخانه ها و اشتغال زنان و روستاییان خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید