Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل اصلاح نژاد دام کشور:

فارس جایگاه اول تولید دام سبک کشور را دارد

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور گفت: استان فارس به لحاظ دام سبک جایگاه اول را در کشور دارد و ظرفیت بسیار مطلوبی را در حوزه عشایر و دام روستایی برای تولید دام سبک داراست.

فارس جایگاه اول تولید دام سبک کشور را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عباس اکبری شریف در حاشیه نشست بررسی شرایط تولید قراردادی گوشت قرمز که در سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شده بود با اشاره به دستور مقام عالی وزارت برای ایجاد فرآیندهای تولید قراردادی گوشت قرمز تصریح کرد: قطعا استان فارس می تواند شرایط بسیار مطلوبی را برای تولید قراردادی گوشت قرمز دارا باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نشست های بسیار خوبی با رئیس جهاد کشاورزی و مدیران کل دامپزشکی و امور عشایر به عنوان متولیان تولید قراردادی گوشت قرمز در استان فارس داشته است، اظهار کرد: مقرر است برای شرایط مطلوب و غیرمطلوب بازار حداقل 150 هزار راس دام سبک در این استان در قالب تولید قراردادی وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا این مدل از تولید و این نوع قرارداد نفع اولش برای دامدار و به سود دامداری است که منابع مالی محدودی دارد، ابراز کرد: با هدفمندسازی یارانه ها منابع مالی دامدار به شدت محدود شده و این محدودیت سبب شده که دامدار برای استمرار دوره پرواربندی دچار یک سری مشکلات شود.

او افزود: با توجه به مسائل مطرح شده شرکت پشتیبانی امور دام آمده در یک قالب تولید قراردادی بر اساس نهاده مدت داری که به مدت چهار ماه حداقل در اختیار دامدار قرار می دهد شرایط را به گونه ای پیش ببرد که دامدار بتواند در یک بستر مناسب دام خودش را به درستی پروار کند.

اکبری شریف اضافه کرد: با تامین نهاده های مورد نیاز دامدار می تواند با حداکثر وزن ممکن لاشه دام را تحویل بازار دهد تا به سودمندی خوبی هم برای خودش هم در راستای تامین گوشت قرمز جامعه در شرایط بازار مطلوب و نامطلوب دست یابد.

نشست بررسی شرایط تولید قراردادی گوشت قرمز با حضور مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد رضا سعادت مدیر کل پشتیبانی امور دام، حمید رضا ناظمی مدیر کل دامپزشکی، عبدالحمید کریمی مدیر کل امور عشایر و تعدادی از معاونین و مدیران سازمان تشکیل شده بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید