Iranian Agriculture News Agency

اخبار کوتاه از جهرم؛

از برداشت سورگوم تا کاشت گندم در جهرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برای اولین بار در سال جاری سه هکتار از اراضی این شهرستان به کشت آزمایشی سورگوم دانه ای اختصاص داشت که در اوایل آذر ماه به مرحله برداشت رسید.

از برداشت سورگوم تا کاشت گندم در جهرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسن زمانی با اشاره به اینکه گیاه سورگوم کم آب بر و دوره ی رشد آن کوتاه است، تصریح کرد: این اقدام در راستای تحقق اهداف دولت برای توسعه کشت گیاهان کم آب بر و کاهش وابستگی کشور به نهاده های وارداتی اجرایی شد.

این مقام مسئول به موضوع برداشت مرکبات از باغ های شهرستان جهرم نیز گریزی زد و افزود: بیش از 20 تن از محصول لیموشیرین و لیمو لیسبون باغات جهرم پس از طی مراحل لازم به کشور بلاروس صادر شد.

به گفته وی؛ این محموله پس از بازدید و اطمینان از سلامت و عاری بودن از آفات و بیماری ها و همچنین سلامت درختان باغ محل تولید، گواهی قرنطینه دریافت و به سمت گمرک آستارا بارگیری و منتقل گشت.

او تاکید کرد: شهرستان جهرم با ۱۳ هزار هکتار باغ لیموشیرین و لیمو لیسبون و تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول از قطب های مهم تولید این محصولات در کشور به شمار می آید.

زمانی به آغاز کشت شتوی در شهرستان جهرم نیز اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود 3500 هکتار از اراضی این شهرستان به کاشت گندم اختصاص یابد که به همین منظور تا کنون حدود 300 تن انواع بذور گواهی شده از ارقام سیروان، چمران2، خلیل، ترابی و تیرگان در بین کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

کاشت گندم جهرم

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید