Iranian Agriculture News Agency

کشت چغندر قند پائیزه در قیروکارزین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: قریب به صد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت قراردادی چغندر قند پائیزه اختصاص یافته است

کشت چغندر قند پائیزه در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حیدری با اشاره به اینکه کشت قراردادی چغندر قند در شهرستان قیروکارزین توسط کارخانه قند مرودشت اجرایی شده است، تصریح کرد: علاوه بر خرید تضمینی، تامین بذر، کود، سم، کارنده و نوار تیپ از جمله خدمات کارخانه ی مذکور به کشاورزان برای کشت قراردادی چغندر قند است.

این مقام مسئول با بیان اینکه چغندر قند یک محصول راهبردی و توسعه ی کشت آن به منظور کاهش وابستگی در تامین شکر مورد نیاز به خارج از کشور است، اظهار کرد: کشت پائیزه این محصول به دلیل همزمانی با بارش های پائیزه و زمستانه به میزان آبیاری کمتری نیازمند است از این رو در دستور کار ترویجی قرار دارد.

حیدری با اذعان به اینکه کشت چغندر قند اشتغالزاست، ابراز کرد: رعایت تاریخ کاشت مناسب، کشت در بستر مناسب، مدیریت عوامل خسارتزا و تغذیه مناسب گیاهی از جمله عوامل موثر در افزایش تولید محصول در مزارع چغندر قند است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه عمده ی کشت چغندر قند در بخش مبارک آباد این شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: تناوب این محصول با غلات می تواند موجب افزایش محصول گندم در سال بعد، کاهش علف های هرز باریک برگ و کنترل آفات و بیماری های گیاهی شود.

وی افزود: پیش بینی می شود در صورت کشت موفق چغندر قند پائیزه و رسیدن به مرحله برداشت در سال آینده بیش از 6500 تن محصول تحویل کارخانه قند مرودشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید