Iranian Agriculture News Agency

دومین نشست تخصصی کشت پائیزه در فارس برگزار شد

دومین نشست تخصصی و هماهنگی منطقه دو استان فارس برای کشت پاییزه به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و با حضور و مشارکت مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان های شیراز، مرودشت، زرقان، کوار، خرامه، سروستان و ارسنجان برگزار شد.

دومین نشست تخصصی کشت پائیزه در فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این نشست با بیان اینکه حوزه های تحت پوشش این سازمان به پنج منطقه تقسیم شده است، تصریح کرد: ما به لحاظ وضعیت نیروی انسانی یکی از بهترین وضعیت ها را دارا هستیم.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه نسبت مروج به بهره بردار در دنیا یک به هزار تا 1200 است، اظهار کرد: نسبت مروجین ما به بهره برداران یک به 686 هست ولی متاسفانه میزان پراکنش آن در بین پهنه ها مطلوب نیست از این رو باید یک ساماندهی انجام دهیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تمامی فعالینی که در حوزه‌ تولید نقش‌آفرینی می‌کنند می بایست با یکدیگر تعامل چند سویه داشته باشند، اظهار کرد: باید یک بستر فراهم شود تا ارتباطی منسجم و نظام مند شکل گیرد و بتوانیم مدیریت مطلوب تری بر تولید داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی یکی از طرح های مهم و اثر گذاری است که اجرایی شده است، ابراز کرد: این طرح  به صورت نوآورانه در بخش کشاورزی استان فارس اجرایی می شود.

دهقان پور با بیان اینکه رویکرد طرح مذکور بر مسئله یابی و مسئله گشایی و ارائه راه حل‌های نوآورانه برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، افزود: مهم ترین نگاه ما رضایتمندی بهره بردار است و اینکه نهایتا کمک کنیم به افزایش تولید و حفظ منابع که همان مقوله افزایش بهره‌وری هست.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداران در این طرح نقش بسزایی دارند، بیان کرد: بهره برداران در طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی هسته‌ی اصلی طرح هستند و نیاز های آنان لحاظ می شود، نیازهایی که در مزرعه و واحد تولیدی خود بهره‌بردار با آن دست به گریبان است مشخص می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: برای رفع نیاز ها با مشارکت و مساعی همکارانمان در بخش اجرا و تحقیقات و بخش غیردولتی از جمله شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و حتی خود کشاورزانی که بعضا کشاورزان پیشرو و نوآور هستند راه حل یا راه حل هایی ارائه خواهد شد.

در این نشست سید محسن قائمی مسئول حوزه ی نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، علیرضا واحدی پور قائم مقام رئیس سازمان، ابوالفتح مرادی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و جمعی دیگر از مدیران ارشد جهاد کشاورزی استان فارس حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید