Iranian Agriculture News Agency

انار نی ریز در بازار های جهانی عرضه می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: در سال جاری تا کنون هزار تن از محصول انار این شهرستان به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره‌جنوبی، روسیه، و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

انار نی ریز در بازار های جهانی عرضه می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری با اذعان به اینکه پیش بینی می شود میزان صادرات انار از شهرستان نی ریز در سال جاری به 2 هزار تن نیز برسد، تصریح کرد: این شهرستان با تولید سالانه 60 هزار تن انار و سطح زیر کشت 3 هزار هکتاری مقام نخست تولید و سطح را در استان فارس از آن خود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رکورد تولید 150 تن انار در هکتار در شهرستان نی ریز ثبت شده است، اظهار کرد: در سالیان متمادی تولید کننده ی نمونه ی انار استانی یا کشوری از این شهرستان انتخاب شده است.

به‌گفته وی؛ عمده‌ترین رقم انار تولیدی شهرستان نی‌ریز رباب است که به‌دلیل رنگ پوست و آریل، درصد فیبر، طعم میوه و ضخامت پوست، بسیار بازار پسند بوده و شهرت جهانی دارد.

بصیری با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی با توجه به ظرفیت بالای شهرستان نی ریز کارخانه‌های فرآوری انار مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: از جمله تولیدات آنها آب انار، رب، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار است که با استقبال خوب بازار و ارز آوری برای کشور همراه شده است.

او تاکید کرد: کمبود آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر، وجود آفات و امراض به‌خصوص کرم گلوگاه انار و عدم پوشش بیمه ای آن، کمبود  صنایع تبدیلی و سردخانه و عدم استقبال مناسب بهره برداران از تشکل های صنفی از عمده مشکلات انارکاران شهرستان نی ریز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید