Iranian Agriculture News Agency

برداشت کنجد از مزارع قیروکارزین ادامه دارد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت از 700 هکتار مزارع کنجد این شهرستان از نیمه مهر ماه آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه به طول خواهد انجامید.

برداشت کنجد از مزارع قیروکارزین ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حیدری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 840 تن کنجد در شهرستان قیروکارزین جمع آوری شود، تصریح کرد: عمده محصول کنجد این شهرستان در بخش افزر تولید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کنجد یک محصول گرمسیری است، اظهار کرد: این گیاه در مقایسه با دیگر محصولات آب کمتری نیاز دارد از این رو توسعه کشت این محصول علاوه بر صرفه جویی در منابع آب باعث پایداری تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام اجزای گیاه کنجد قابل مصرف است، ابراز کرد: از دانه ی کنجد در صنایع غذایی به ویژه روغنی کشی و تولید ارده استفاده شده و از بقایای گیاهی آن در تغذیه دام به عنوان یک منبع غذایی ارزشمند بهره گیری می شود.

حیدری با تاکید  بر اینکه شهرستان قیروکارزین از جمله مراکز عمده ی تولید کنجد در جنوب کشور به شمار می آید، بیان کرد: دستیابی به ارقام جدید و پر محصول و پیشرفت در ادوات برداشت مکانیزه ی این محصول می تواند در توسعه ی کشت کنجد مثمر باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید