Iranian Agriculture News Agency

در نشست تخصصی کشاورزی؛

طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی فارس تشریح شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برگزاری نشست تخصصی و هماهنگی منطقه یک استان فارس برای کشت پاییزه خبر داد و گفت: در این نشست طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی تشریح و تبیین شد.

طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی فارس تشریح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه نشست مذکور که در شهرستان پاسارگاد برگزار شده بود، تصریح کرد: طرح موصوف یکی از طرح‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است که به صورت نوآورانه در بخش کشاورزی این استان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی سعی خواهد شد بر اساس مکانیزم‌هایی که در نظر گرفته شده تمامی کنشگران و فعالان بخش کشاورزی در یک شبکه‌ کنشگری بتوانند با هم تعامل داشته باشند، افزود: در این طرح نیازها از سطح پایین احصا می شود.

به گفته وی؛ بر اساس نیازهایی که احصا می شود راه ‌حل یا راه حل‌های موجود یا پیشنهادی برای حل مشکلات هم مشخص خواهد شد. در این طرح از ظرفیت بخش خصوصی، محققین مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و کارکنان بخش‌های اجرایی استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه رویکرد این طرح بر مسئله یابی و مسئله گشایی و ارائه راه حل‌های نوآورانه برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: مهم ترین نگاه ما رضایتمندی بهره بردار است و اینکه نهایتا کمک کنیم به افزایش تولید و حفظ منابع که همان مقوله افزایش بهره‌وری هست.

دهقان پور با تاکید بر اینکه بهره برداران در این طرح نقش بسزایی دارند، بیان کرد: بهره برداران در طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی هسته‌ی اصلی طرح هستند و نیاز های آنان لحاظ می شود، نیازهایی که در مزرعه و واحد تولیدی خود بهره‌بردار با آن دست به گریبان است مشخص می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: برای رفع نیاز ها با مشارکت و مساعی همکارانمان در بخش اجرا و تحقیقات و بخش غیردولتی از جمله شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای و حتی خود کشاورزانی که بعضا کشاورزان پیشرو و نوآور هستند راه حل یا راه حل هایی ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید