Iranian Agriculture News Agency

تولید 3هزار تن محصول گواهی شده در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: در هفت ماه نخست سال جاری بالغ بر 3 هزار تن محصول کشاورزی گواهی شده در قالب صدور 31 مورد گواهی ICM و هشت مورد استاندارد تشویقی در این شهرستان تولید شده است.

تولید 3هزار تن محصول گواهی شده در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با اشاره به اینکه محصولات گواهی شده شامل گوجه فرنگی، خیار گلخانه ای، مورینگا، سیب درختی، انار، سیب زمینی، فلفل دلمه ای گلخانه ای، خرمالو، پیاز و لوبیا بوده است، افزود: این محصولات علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گواهی های ICM و استاندارد های تشویقی با همکاری کلینیک های گیاهپزشکی و نظارت کارشناسان حفظ نباتات جهاد کشاورزی صادر شده است، تصریح کرد: تا کنون سطح زیر کشت مزارع متقاضی دریافت گواهی در شهرستان بیضا به 640 هکتار رسیده است.

او با اذعان به اینکه در سال گذشته تنها 36 هکتار از مزارع شهرستان بیضا متقاضی دریافت گواهی مذکور بوده اند، ابراز کرد: مراحل صدور پنج گواهی استاندارد دیگر نیز در این شهرستان در دست اقدام است.

مویدی با اشاره به اینکه توسعه تولید محصولات گواهی شده از جمله برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای امنیت و سلامت غذایی در کشور و به تبع در شهرستان بیضا دنبال می شود، بیان کرد: به متقاضیان دریافت گواهی های ICM در صورت منطبق بودن آزمایش ها با حد نصاب های مجاز، یارانه دولتی برای جبران هزینه ها پرداخت می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید