Iranian Agriculture News Agency

47 واحد صنایع در فارس به بهره برداری رسید

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور پروانه بهره برداری برای 47 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در این استان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: ظرفیت جذب ماده خام توسط این واحدها بیش از 408 هزار تن است.

47 واحد صنایع در فارس به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمود باصری با اشاره به اینکه واحدهای مذکور با سرمایه ای بالغ بر 7400میلیارد ریال راه اندازی شده است، تصریح کرد: این واحدها به طور مستقیم اشتغال زایی بیش از 650 نفر را به دنبال دارد.

به گفته وی؛ این طرح ها شامل سردخانه و بسته بندی میوه، کنسانتره خوراک دام و آبزیان و بسته بندی سبزیجات و صیفی جات تازه، عسل، حبوبات، برنج، خشکبار، خرما، انواع بذر، قارچ و تخم مرغ است.

باصری اضافه کرد: تهیه خرمای غنی شده، پسته پاک کنی، انواع ساندویچ، رب گوجه فرنگی، شوری و ترشی، اسانس و پنبه پاک کنی، ذرت خشک کنی، کنسرو سبزیجات و غیره از دیگر فعالیت های صنایع مذکور است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه تعداد کل واحدهایی که از این سازمان مجور دریافت کردند 945 واحد است، اظهار کرد: ظرفیت جذب ماده خام در این واحدها بیش از پنج میلیون و 500 هزار تن است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: ارتقاء ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات و همچنین کاهش ریسک از عمده‌ترین فواید توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان فارس بوده و نهایت حمایت توسط این مدیریت جهت رسیدن به موارد فوق مد نظر می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید