Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید ۲۸۰ تن پسته در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از برداشت پسته در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۲۸۰ تن پسته از باغ های این شهرستان جمع آوری و به بازار مصرف عرضه شود.

پیش بینی تولید ۲۸۰ تن پسته در خرامه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج دهقانی تصریح کرد: برداشت پسته از سطح 1710 هکتار از ابتدای شهریور ماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی به کاهش ۳۰ درصدی تولید پسته در سال جاری اشاره کرد و افزود: تغییر دمای محیط و بروز سرمای بهاره با از بین بردن جوانه ها و گلهای درختان پسته، باردهی و عملکرد محصول شهرستان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

دهقانی با بیان اینکه عمده ارقام پسته شهرستان خرامه احمدآقائی، کله قوچی و اوحدی است، تصریح کرد: میزان خسارت سرمازدگی در دو رقم کله قوچی و اوحدی به علت رشد سریع نسبت به ارقام دیرگل بیشتر می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با بیان اینکه به طور متوسط در این شهرستان عملیات برداشت هر هکتار باغ پسته اشتغال زایی ۷۲ نفری را به دنبال دارد، اظهار کرد: در طول برداشت یک ترمینال فرآوری با یک خط فعال نیز فعالیت می کند که فرصت اشتغال ۴۵۰ نفر روز را فراهم ساخته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید