Iranian Agriculture News Agency

در آستانه روز روستا و عشایر؛

توجه ویژه به روستاییان و عشایر از آرمان های نظام است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بدون شک یکی از اولویت ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه و خدمت رسانی به روستاییان و عشایر بوده است.

توجه ویژه به روستاییان و عشایر از آرمان های نظام است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در متن پیامی که به مناسبت 15 مهر ماه روز ملی روستا و عشایر منتشر شده است، تصریح کرد: مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی و فرهنگی مرزهای ایران اسلامی هستند.

مشروح پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به شرح ذیل است.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

بدون شک یکی از اولویت ها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه و خدمت رسانی به روستاییان و عشایر بوده است. مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی و فرهنگی مرزهای ایران اسلامی هستند. این موضوع نشان از جایگاه والای روستاییان عزیز و عشایر غیور در کشور دارد.

 توجه ویژه به مناطق روستایی و ارتقای شاخص های توسعه پایدار در روستاها از جمله اولویت های اساسی است که در این مسیر با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه فضای کسب و کار در روستاها، علاوه بر افزایش درآمد روستائیان، انگیزه برای ماندگاری مردم درمحیط های روستایی نیز ایجاد خواهد کرد.

استان فارس در کنار تمام قابلیت های منحصر به فرد خود دارای سهم قابل توجه ای از جمعیت روستایی و عشایری تلاشگر و قدرشناس کشور است که نقش تأثیرگذاری در تولیدات این استان خصوصاً در عرصه کشاورزی و دامپروری دارند.

اینجانب پانزدهم مهرماه روز ملی روستا و عشایر را به جامعه شریف روستائیان و عشایر استان فارس و  شوراهای اسلامی روستا و دهیاران محترم به عنوان مدیران روستایی تبریک عرض نموده و این روز را گرامی می دارم، امیدوارم، بتوانیم با مشارکت این بخش بزرگ از جامعه استان، شاهد ارتقای شاخص های توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر مناطق روستایی و عشایری باشیم.

مجتبی دهقان پور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید