Iranian Agriculture News Agency

عرصه خدمت در دامپزشکی، عرصه ای مقدس برای تامین سلامت عمومی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: عرصه خدمت در دامپزشکی، عرصه ای مقدس برای تامین سلامت عمومی و ایمنی غذایی است و دامپزشکی این افتخار را دارد که در راه رشد و توسعه ی کشور، خادم تولید کنندگان شریف ایران اسلامی باشد.

عرصه خدمت در دامپزشکی، عرصه ای مقدس برای تامین سلامت عمومی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در متن پیامی که به مناسبت چهاردهم مهر ماه روز ملی دامپزشکی منتشر شده است، تصریح کرد: قطعا بدون دخالت و نظارت دامپزشکی امکان تولید فرآورده های خام دامی سالم وجود ندارد.

مشروح پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به شرح ذیل است.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

عرصه خدمت در دامپزشکی، عرصه ای مقدس برای تامین سلامت عمومی و ایمنی غذایی است و دامپزشکی این افتخار را دارد که در راه رشد و توسعه ی کشور، خادم تولید کنندگان شریف ایران اسلامی باشد.

تامین غذای سالم که مهمترین عامل پیشگیری از انواع بیماری ها است مستلزم نظارت بهداشتی دامپزشکی بوده و قطعا بدون دخالت و نظارت دامپزشکی امکان تولید فرآورده های خام دامی سالم وجود ندارد.

دامپزشکان کشور در سراسر میهن اسلامی جهاد گرانه در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام نقش داشته و در تأمین امنیت مواد غذایی و بهداشت عمومی جامعه انجام وظیفه می کنند.

موفقیت‌های عرصه دامپزشکی کشور از جمله دستآوردهای بزرگ دامپزشکان در تولید واکسن نوترکیب کووپارس رازی و نقش و حضور آنان در ساخت دیگر واکسن‌های ملی ساخته شده بر ضد بیماری کرونا و آنتی‌ژن‌های مورد نیاز برای مبارزه با بیماری‌های کووید_19 فرصت های تازه‌ای را پیش روی تحقق هدف سلامتی کشور قرار داده است.

چهاردهم مهر ماه روز دامپزشکی، فرصت مغتنمی است تا خدمات ارزنده دست اندرکاران این حیطه ارج نهاده شود؛ کسانی که حافظان بهداشت و سلامت غذایی جامعه بشری و درمانگر آلام  حیوانات و سایر مخلوقات خداوند متعال هستند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۴ مهر، روز ملی دامپزشکی، تلاش و کوشش خستگی ناپذیر دامپزشکان فرهیخته و خدوم خانواده بزرگ دامپزشکی کشور علی الخصوص دامپزشکان استان فارس و همکاران خدوم اداره کل دامپزشکی استان فارس را ارج نهاده و سلامت و بهروزی همه عزیزان را از درگاه خداوند منان مسألت می‌نمایم.

مجتبی دهقان پور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید