Iranian Agriculture News Agency

خطر طغیان مگس میوه مدیترانه ای در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: با مشاهده آفت مگس مدیترانه ای در تله های نصب شده در باغات این شهرستان برنامه ریزی لازم جهت مبارزه با آفت در دستور کار قرار گرفت.

خطر طغیان مگس میوه مدیترانه ای در ارسنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، غلامعباس زارعی فر با اشاره به اجرای پروژه پیش آگاهی آفت مذکور و نصب تله در باغ های انار شهرستان ارسنجان تصریح کرد: در صورت ازدیاد نسل و طغیان آفت مگس مدیترانه ای خسارت ۹۰درصدی محصولات  دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای مدیریت و پیشگیری از افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه ای در باغات انار و جلوگیری از خسارت  احتمالی اقداماتی در دست انجام است، افزود: در روزهای اخیر ۱۳۰ عدد تله فرمونی، هزار عدد قرص سراتنیکس و 200 لیتر پروتئین هیدرولیزات بین باغداران شهرستان ارسنجان توزیع شده است.

به گفته وی؛ رعایت بهداشت باغ مانند حذف و از بین بردن علف های هرز داخل و حاشیه باغات، جمع آوری و دفن انارهای الوده  ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک در کاهش آلودگی بسیار موثر است.

او توصیه کرد: باغداران و بهره برداران برای کسب اطلاعات و راهنمائی های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات و باغبانی  مستقر در مراکز جهاد کشاورزی و کلینیک های گیاهپزشکی منطقه مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید