Iranian Agriculture News Agency

کاهش 70 درصدی تولید انگور در بوانات

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات گفت: پیش بینی می شود میزان تولید محصول انگور تاکستان های این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش 70 درصدی داشته و به15 هزار تن برسد.

کاهش 70 درصدی تولید انگور در بوانات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حسین ترابی با اشاره به سطح 3500 هکتاری تاکستان های شهرستان بوانات تصریح کرد: به دلیل وقوع خسارت های مکرر علاوه بر کاهش تولید غالب انگور امسال این شهرستان بازار پسند نبوده و بیشتر به منظور تولید کشمش فراوری خواهد شد.

به گفته وی؛ برداشت انگور در شهرستان بوانات از اواخر مرداد ماه شروع می شود و تا اواخر مهر ماه به طول می انجامد.  

این مقام مسئول با اشاره تغییرات اقلیمی و وقوع عوامل قهری متعدد در طول سال جاری اظهار کرد: سرمازدگی و کاهش دما به زیر صفر درجه، خشکسالی و تبدیل باغ های درجه 1 به باغ های درجه 2 و 3 و ترکیدگی حبه در نتیجه ی افزایش رطوبت ناشی از باران و سیلاب تابستان از عوامل دخیل در کاهش تولید و خسارت های مذکور هستند.  

ترابی زاده با بیان اینکه راهکار برون رفت از بحران های اقلیمی و طبیعی به کار گیری تدابیر مدیریتی در احداث تاکستان های جدید است، ابراز کرد: ایجاد باغ های تجاری با کاشت ارقام مطلوب و استفاده از روش های نوین کاشت مانند داربستی از جمله این تدابیر است.

او افزود: با پرداخت تسهیلات کم بهره به بهره برداران می توان به اصلاح باغات کمک های شایانی کرد و پایداری تولید را در منطقه حفظ نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید