Iranian Agriculture News Agency

همتی خبر داد:

اتحادیه باغداران کشور خریدار خرمای قیروکارزین شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از اعلام آمادگی اتحادیه باغداران کشور برای خرید محصول خرمای باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام به دنبال تشکیل با کیفیت میز خرما در زمان مناسب حاصل شده است که امیدواریم تأثیرات مثبت آن را به زودی بر بازار خرما شاهد باشیم.

اتحادیه باغداران کشور خریدار خرمای قیروکارزین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با اشاره به نشست خود با مدیر عامل اتحادیه باغداران کشور تصریح کرد: بر اساس توافق به عمل آمده مقرر شد اتحادیه باغداران کشور محصول خرمای تولیدی شهرستان قیروکارزین را خریداری و به عنوان ماده اولیه در اختیار کارخانه "خرما طلایی قیروکارزین" بگذارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان قیروکارزین با قریب به 6500 هکتار سطح زیر کشت نخیلات از بزرگترین تولید کنندگان خرما در کشور است و حدود 300 هزار نفر از این طریق امرار معاش می کنند، افزود: کارخانه مذکور بزرگترین کارخانه تمام صنعتی فرآوری خرما در کشور است که می تواند خرمای تر درجه 2 و 3 را به به پنج فرآورده ی با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه خرما طلایی قیروکارزین ظرفیت فرآوری 25 هزار تن خرما را در سال دارا است، اظهار کرد: با توجه به ثبت سفارش مشتریان این کارخانه می تواند نسبت به تولید شیره خرما، خمیر خرما، کنسانتره خرما، انواع فرآورده بر پایه شیره خرما، پودر خرما و قند و شربت از خرما  اقدام کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید